• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Tipy pro čistou kancelář: Zvyšte produktivitu svých zaměstnanců 
11. října 2024
Úklid velkých prostor má svá úskalí: Co vás může překvapit
8. listopadu 2024

Jak zajistit ostrahu areálu bez kamer? Pomocí senzorů, lidí i plotu

Organizace, firmy i jednotlivci. Ti všichni chtějí ochránit svůj majetek a zajištění bezpečnosti areálu je pro ně klíčovým prvkem, kterému věnují pozornost. Nicméně existuje spousta situací, kdy pro ostrahu svého areálu nemohou použít kamerové systémy. Důvody jsou různé – od ochrany soukromí přes právní omezení až po finanční náklady. Jak tedy zajistit ochranu areálu bez kamer?

Existuje spousta míst, na nichž je potřeba zajistit ochranu, avšak kamery nejsou žádoucím řešením. Jedná se například o rezidenční oblasti nebo prostory, kde by kamery mohly narušit osobní soukromí a nadělat víc škody než užitku. K tomu se přidávají právní předpisy, které omezují použití kamer v některých oblastech a situacích. Naštěstí existují alternativní řešení, díky nimž vám profesionální firma jako my poskytne ochranu vašeho prostoru a majetku i bez kamer.

Ploty a bariéry jsou tradičním řešením

Jedním z nejjednodušších a nejefektivnějších způsobů, jak zabránit neoprávněnému vstupu do areálu, je použití plotů a bariér. Firma může nejprve sáhnout po mechanických plotech, tedy těch tradičních z kovu, dřeva či plastu, které fyzicky brání vstupu a dají se doplnit například ostnatým drátem pro zvýšení bezpečnosti. Zároveň však lze využít elektronické ploty, které jsou vybavené senzory. Ty detekují jakýkoli pokus o vniknutí na kontrolované území a spustí alarm, aby upozornily pracovníky bezpečnostní agentury.

Dalším praktickým prvkem fyzické ochrany jsou bezpečnostní brány. I ty mohou být elektronické nebo mechanické a slouží k řízení vstupu do areálu a výstupu z něj. Díky přístupovým systémům, jako jsou karty, kódy nebo biometrické identifikátory, budete mít jasný přehled o tom, kdo, kde přesně a kdy se v areálu pohybuje.

Lidský faktor stále nevymizel

Tradiční a stále velmi účinnou metodu ostrahy představují fyzické bezpečnostní hlídky. Díky své přítomnosti mohou bezpečnostní pracovníci okamžitě reagovat na jakoukoli podezřelou aktivitu a vstup neoprávněných osob. Ač se to zdá jako přežitek, takový hlídač, který dodržuje pravidelné obchůzky, také stále dokáže odradit potenciální narušitele.

Jak uvádí zástupce společnosti AZ Facility Lukáš Vlček, „pokud objekt nemá elektronické zabezpečení, je nutné obchůzky provádět častěji a nepravidelně, aby si nikdo nemohl vytipovat časy, ve kterých jsou prováděny. Strážný by měl již při první obchůzce zkontrolovat uzamčení a neporušenost všech oken, dveří a možných vstupů do budov v objektu.“ Tito zaměstnanci jsou školeni v rozpoznávání bezpečnostních hrozeb i v reakci na ně a dokáží identifikovat podezřelé chování.

Určité klíčové oblasti by ostraha měla kontrolovat také namátkově mimo hlavní obchůzky. „I toto je možné nastavit a sledovat přes obchůzkový systém,“ dodává Lukáš Vlček. Nepodceňuje proto umístění stanoviště ostrahy, kdy je potřeba, aby z něj byl dobrý výhled na co největší část objektu.

Případně je možné uvažovat také o nasazení služebních psů. Speciálně vycvičení čtyřnozí parťáci jsou totiž vynikajícím doplňkem bezpečnostních hlídek. Dokáží detekovat pachy, zvuky a pohyby, které by lidé mohli přehlédnout. Jejich přítomnost navíc působí jako silný odstrašující prostředek.

Moderní technologie aneb pokrok nezastavíš

Ruku v ruce s bezpečnostní hlídkou jdou samozřejmě alarmové systémy, které výrazně zvyšují úroveň bezpečnosti. Jedná se například o pohybové a zvukové senzory, které detekují pohyb a při narušení prostoru vydávají hlasitý zvuk. Ideálním doplňkem k nim je pak světelný alarm, který zároveň upozorní na přítomnost cizí osoby a odstraší případné narušitele. Profesionálové z firmy poskytující facility management se postarají o dobře osvětlený perimetr objektu a všechny vstupy do areálu i jednotlivých budov. Vědí například, že je potřeba kvalitně osvětlit místa, kde probíhá nakládka a vykládka, což přispívá nejen k prevenci ztrát, ale i k zajištění bezpečnosti zaměstnanců.

„My používáme několik druhů čidel, například pohybové, detektory tříštění skla nebo magnetické senzory na okna či dveře. To všechno je potřeba vhodně zkombinovat, aby byl objekt komplexně a logicky zabezpečený. Ovládání by mělo být umístěno na stanovišti ostrahy, aby strážní mohli co nejrychleji reagovat. Zajímavým trendem je také ochrana objektu proti požáru v rámci zabezpečovacího systému, kde jsou do vytipovaných míst namontovány požární detektory, které hlásí ostraze nebo na PCO požární poplach.“

Perimetrické systémy detekce narušení zase používají různá čidla, jako jsou infračervené a akustické senzory, které mohou monitorovat celý obvod areálu a upozornit na pokusy o neoprávněný vstup. „Perimetrické systémy používáme zejména v případech, kdy je potřeba ohlídat majetek umístěný nebo skladovaný ve vnějších prostorách areálů. Zde je nutné se o případném narušiteli dozvědět již v momentě, kdy překonává oplocení,“ konkretizuje Lukáš Vlček.

V případě velkých areálů, jako jsou průmyslové nebo zemědělské objekty, se mohou na monitorování nasadit také drony.

Jak vidíte, i bez použití kamer lze účinně zajistit bezpečnost areálu kombinací fyzických bariér, moderních technologií a lidského faktoru. Výběr správných bezpečnostních opatření závisí na konkrétních potřebách a podmínkách každého areálu. Pomůžeme vám zhodnotit rizika, zvážit dostupné prostředky a zajistit, aby všechna opatření byla v souladu s právními a etickými normami.

 

Share

Další články

15. května 2025

Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností


Přečíst celé
18. dubna 2025

Správná údržba IT kanceláře: Proč na elektroniku nestačí běžný úklid


Přečíst celé
31. března 2025

Jak ekologický úklid přispívá k udržitelné firemní strategii?


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu