Čistota pracovních prostor a kanceláří má přímý dopad na produktivitu vašich pracovníků. Nepořádek nebo špína na pracovišti vytvářejí stresující prostředí, které snižuje soustředění a efektivitu. Uspořádaná a čistá kancelář naopak snižuje stres a zvyšuje motivaci. To potvrzuje i studie společnosti Staples Corporation, podle níž se v čistém pracovním prostředí 94 % pracovníků cítí produktivněji a 77 % z nich odvádí kvalitnější práci. Čistota ovlivňuje také zdraví vašeho týmu. Čistá kancelář minimalizuje šíření choroboplodných zárodků, což vede k tomu, že zaměstnanci jsou méně nemocní a nepotřebují tolik dní nemocenské.
Aby vaše pracovní prostory byly v perfektním stavu, je důležité vytvořit prostředí, které se snadno udržuje v čistotě. Máme pro vás hned několik tipů. Začněme u podlahy. Protože po ní denně projdou desítky až stovky lidí, hromadí se na ní nejvíce nečistot. Pomoct si můžete výběrem vhodného materiálu. Ačkoli koberec může působit útulně a hezky, bude na čištění nejnáročnější. Zároveň zachytává nejvíc prachu a nepotěší ani osoby alergické na roztoče. Lepší volbou je tvrdé dřevo, vinyl nebo trendy beton. Tyto materiály jsou odolné a mají nízké nároky na údržbu. Pokud už si vyberete koberec, nezoufejte, profesionální úklidová společnost si s ním poradí.
Kromě koberců vám může zavařit i čalounění. Na bavlněné pohovce se snadno projeví fleky, ale také prach a další nečistoty. Oproti tomu například kožené čalounění je omyvatelné. Ať už vybíráte čalounění pohovek, křesel nebo záclony, myslete také na vhodné barvy. Bílá se udržuje špatně, ale tmavé neutrální barvy jako hnědá, šedá, černá nebo tmavě modrá budou mnohem praktičtější volbou.
Podobně přísní buďte i u výběru nábytku. Zvolte raději takový, který se dá snadno přemístit a posunout. To umožní důkladnější úklid i pod policemi nebo skříněmi. Moderní designový nábytek často disponuje kolečky. Snadno přemístitelný nábytek nejenže snižuje náročnost úklidu, ale také minimalizuje riziko nehod a zranění při přestavování kanceláře. To se vám bude hodit, až budete potřebovat změnit rozvržení prostoru.
Čistota se skrývá v detailech. Rozdíl v celkovém dojmu udělá i vyleštěný stůl oproti ušmudlané desce. Ke snadné údržbě vám pomohou vlhčené ubrousky nebo pravidelné ošetření desky prostředkem na dřevo. Pravidelný úklid stolu je obzvláště důležitý, pokud si vaši zaměstnanci berou oběd na své pracovní místo. Pracovní prostředí vylepší také každodenní vynášení odpadu.
Možná vás potěší, že tyto poučky jsou v souladu s novými trendy. Od dob pandemie se kanceláře zmenšují, a podniky proto své prostory mění tak, aby byly flexibilní a lehce upravitelné podle potřeby. Mezi nové trendy patří modulární nábytek a kombinace možností sezení, jako jsou pohovky, křesla a stolky místo klasických kancelářských stolů. K produktivnímu a příjemnému prostředí přispívají otevřené půdorysy s místy pro spolupráci mezi kolegy, řešení pro snížení hluku, dostatek přirozeného světla, inovativní úložné prostory, odpočinkové zóny a rostliny. Cílem je, aby zaměstnanci měli větší motivaci pracovat z kanceláře než ze svého domova formou home office.
Úklid pracovních prostor dá zabrat. Proto se stále více firem obrací na profesionální poskytovatele úklidových služeb. U nás v AZ facility provádíme úklid s garancí nejvyšší kvality. Umíme uklidit manažerskou kancelář i strojírenský provoz. Pošlete nám poptávku a my vám vytvoříme nabídku na míru.