• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Facility management a jeho trendy v roce 2024
19. června 2024
Jaká jsou specifika úklidu velkých prostor aneb AZfacility jako odborník na čistotu
15. července 2024

Fyzická ostraha a jak na ni: Vyberte správný typ i firmu

Dnes se budeme věnovat dalšímu střípku toho, jak zajistit co největší bezpečnost budov i majetku. Zloděje či vandaly dokáže zčásti odradit už kamerový systém. Pokud ale chcete jít ještě o krok dál, je vhodným řešením fyzická ostraha objektů, která na neočekávané události reaguje bez prodlení rovnou na místě. Jenže jaké jsou typy fyzické ostrahy, co všechno může (či by měla) zajišťovat a co je důležité sledovat při výběru firmy? Dozvíte se v následujících řádcích. 

Jaký typ ostrahy vybrat

Stacionární ostraha znamená, že strážci mají určeno pevné stanoviště. Nejčastěji to bývají například vrátnice či recepce, kde monitorují příchody a odchody, kontrolují identifikaci osob a dohlížejí na obecnou bezpečnost objektu, často například za pomoci kamerového systému.

Patrolovací ostraha je oproti prvnímu typu více v pohybu. Její strážci pravidelně obcházejí objekt či jeho okolí a rychle tak odhalí, pokud se něco děje.

Mobilní ostraha mívá k dispozici vozidlo, pomocí kterého zvládne kontrolovat více objektů nebo větší oblast. Tento typ ostrahy je vhodný pro rozsáhlé průmyslové areály, stavební projekty nebo logistická centra.

Hlavní úkoly fyzické ostrahy

Dozor nad objektem a jeho okolím. Ostraha by měla pravidelně kontrolovat objekt a jeho okolí a sledovat, zda se neděje něco podezřelého. To může podle typu ostrahy zahrnovat pravidelné obchůzky.

Kontrola vstupu a výstupu osob. Jedním z hlavních úkolů je kontrola přístupu. Ostraha zajišťuje, že do objektu vstupují pouze oprávněné osoby, identifikuje návštěvníky a eviduje je.

Předcházení krádežím a vandalismu. Už samotná přítomnost ostrahy – a také pravidelná kontrola objektu – jsou preventivním opatřením proti krádežím a vandalismu.

Reagování na poplachy a mimořádné události. Ostraha musí být připravena rychle a efektivně reagovat na jakýkoli poplach nebo mimořádnou událost, jako jsou pokusy o neoprávněný vstup, vandalismus, požáry a jiné.

Na tohle se při výběru dodavatele zaměřte

  • Jaká je profesní způsobilost firmy? Mají její zaměstnanci potřebný výcvik? Strážníci AZfacility jsou certifikovaní pracovníci ostrahy a jsou speciálně proškoleni, aby zvládli reagovat na nečekané situace. Navíc je nezapomínáme dále vzdělávat.
  • Jaké má firma zkušenosti s ostrahou podobných objektů? AZfacility je partnerem pro bezpečnost firem už více než 19 let a za tuto dobu jsme pomáhali udržet pořádek v nejrůznějších typech objektů a firem. Zvládneme i tu vaši.
  • Má firma nějaké reference? Reputace firmy, zkušenosti zákazníků a reference jsou v tomto případě jedním z nejdůležitějších faktorů. Na ty naše se můžete podívat tady. Ostrahu zajišťujeme mimo jiné také pro Pivovar Svijany.
  • Umí dodavatel pracovat s technikou a technologiemi? V AZfacility zajišťujeme komplexní bezpečnostní služby, a tak kromě fyzické ostrahy nabízíme také služby jako PCO (pult centrální ochrany) či kamerové systémy a jejich montáž. Naši strážní zvládnou bez problému pracovat s vychytávkami, jako jsou například různá čidla na měření spotřeby nebo chytré systémy pro řízení vytápění či osvětlení.
  • Jaký má firma přístup? Ještě před podpisem smlouvy se zaměřte na to, jak s vámi firma komunikuje. Reaguje rychle? Je ochotná nabídnout řešení na míru vašim potřebám? V AZfacility doporučujeme jako první krok bezpečnostní audit. Díky němu odhalíme bezpečnostní rizika a zvládneme navrhnout opatření tak, aby byla efektivní a navzájem se doplňovala.   

Výběr správného dodavatele fyzické ostrahy je zásadní, a proto mu věnujte dostatečnou pozornost. V AZ facility s vámi projdeme vaše očekávání a spolupráci nastavíme tak, aby plnila přesně to, co má. Rádi doporučíme také další bezpečnostní služby, se kterými lze fyzickou ostrahu kombinovat pro maximální účinnost. Kontaktujte nás pro nezávaznou nabídku, nebo si přečtěte více o našich bezpečnostních službách.

Share

Další články

15. května 2025

Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností


Přečíst celé
18. dubna 2025

Správná údržba IT kanceláře: Proč na elektroniku nestačí běžný úklid


Přečíst celé
31. března 2025

Jak ekologický úklid přispívá k udržitelné firemní strategii?


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu