• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Výhody PCO: Díky napojení na chytré systémy můžete zachránit životy
6. června 2024
Fyzická ostraha a jak na ni: Vyberte správný typ i firmu
26. června 2024

Facility management a jeho trendy v roce 2024

Věci a svět se velice rychle mění a odvětví facility managementu není výjimkou. Nové technologie, tlak na udržitelnost i ekonomiku nebo přerušení dodavatelských řetězců vedou k radikálním obratům a posunům. Rok 2024 tak přinesl nové trendy i do facility managementu.

Co že to je ten facility management?

Ačkoli je facility management (FM) stále trochu neznámým pojmem, jedná se o multižánrovou disciplínu, která může v každé firmě předejít spoustě problémů. FM totiž zajišťuje kompletní zázemí a správu nejrůznějším oblastem, jako jsou budovy, vozový park, bezpečnost, úklidové služby nebo kultura ve firmě. U nás v AZ facility se tedy rádi postaráme o chod a organizaci vaší firmy jako celku.

Ideální facility management vám ušetří čas i peníze

Největší výhodou facility managementu je celková jednoduchost. Když totiž svěříte svoje budovy, jejich bezpečnost, vybavení, ale i úklid nebo zajištění příjemného pracovního prostředí pro své zaměstnance jedné firmě, ušetříte si spoustu starostí. A tím samozřejmě i čas a peníze. 

Jaké trendy ve facility managementu přináší rok 2024?

Věci a svět se neustále mění a odvětví FM není výjimkou. Je potřeba zůstat v obraze, udržet krok se vznikajícími technologiemi, a díky tomu udržet konkurenceschopnost. Trendy ve FM jsou neúprosné.

Vzrůstá tlak na udržitelnost budov

Většina firem v dnešní době u svých budov upřednostňuje udržitelnost před lukrativním sídlem v centru, a to z mnoha důvodů. Udržitelnost totiž už není jen módním slovem. Přibývají normy diktující environmentální limity. Kromě toho neustále rostou náklady na energie. Klíčovým faktorem úspěchu se v tomto případě stává znalost dat a schopnost správně jim porozumět. Firmy shromažďují data a informace z budov a díky jejich skutečnému pochopení mohou zavádět další opatření. A kde je potřeba něco hlídat, tam nastupují technologie.

Chytré technologie předejdou poruchovosti

Když se něco rozbije, tak se to opraví. Ano, funguje to, ale budoucnost přináší zcela jiný pohled. Chytré technologie pomohou díky senzorům hlídat stav konkrétních zařízení a nahlásí, že nastává nejvyšší čas na preventivní údržbu. Tímto opatřením se předejde poruchovosti a zařízení obecně vydrží bez poruch delší dobu. Navíc se omezí výpadky, a tím i narušení pracovního toku. Také se ušetří finance za případné nákladné opravy.

IoT umožní neustálý přístup k datům

5G, WLAN, AI nebo SD-WAN. Technologie skrývající se za nejrůznějšími názvy a zkratkami se stávají stále populárnějšími. Chytrá zařízení dnes umožňují propojit jednotlivé komponenty a zařízení, čímž usnadňují jejich správu. Firmy díky nim mohou řídit bezpečnost, osvětlení nebo kritické vybavení doslova z jednoho panelu. A navíc se tu opět generují data vhodná k další analýze a zlepšování procesů. 

Zážitkové kanceláře, nebo práce odkudkoliv?

Pokud chcete, aby vaši zaměstnanci chodili do práce rádi, musíte jim pro to vytvořit podmínky. I pracovní prostředí a moderní zážitkové kanceláře nabízející sdílená místa, ergonomické polohovací stoly a židle nebo vůně podporující pracovní aktivitu patří do odvětví FM. Jenže zejména covid přinesl boom v podobě home office, u něhož spousta firem již zůstala. Ty se místo vyhovujících pracovních míst naopak budou v následujících měsících o to víc zaměřovat na digitální transformaci. Hybridní týmy a vzdálení pracovníci jsou neustále v pohybu. S rostoucím outsourcingem, flexibilní prací a možností pracovat odkudkoli je zapotřebí poskytnout všem zúčastněným neustálý přístup ke všem platformám a datům, které ke své práci potřebují. A to tak, aby se mohli připojit kdykoli během 24 hodin a 7 dní v týdnu. S tím jdou ruku v ruce nové možnosti, jak spravovat zařízení pracovníků na dálku. 

Zkrátka a jednoduše, kvalitní facility management musí držet krok s dobou a všechny své služby přizpůsobovat novým výzvám. My v AZ facility to zvládáme s úsměvem.

Share

Další články

26. června 2025

Psychologie bezpečnosti v praxi: Jak chránit váš objekt chytře a levně


Přečíst celé
10. června 2025

Úklid a bezpečnost pod jednou střechou: Proč se vyplatí spojit úklidové a facility služby


Přečíst celé
30. května 2025

Jak na ochranu citlivých informací ve facility managementu


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu