• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Jak vzduchotechnika a čištění klimatizace ovlivňují pracovní prostředí?
25. srpna 2023
Ekologické trendy v úklidových službách aneb Green Cleaning v AZfacility
22. září 2023

Bezpečnostní audit jako první krok k maximální ochraně firmy

Bezpečnostní audit je prvním krokem ke správné ochraně firemních aktiv. Jde o proces, který odhaluje potenciální rizika. Na základě zjištěných nedostatků se vytváří plán bezpečnostních opatření a prevence nežádoucích incidentů. 

Nejčastější bezpečnostní rizika a hrozby

Mezi nejčastější rizikové faktory, které mohou ovlivňovat celkovou bezpečnost společnosti, patří:

  • Procesní rizika: neexistující nebo zastaralé bezpečnostní protokoly, neexistující, zastaralé nebo zmatečné reakce na incidenty (není jasné, jak by firma měla postupovat v případě bezpečnostního incidentu).
  • Fyzická bezpečnost: nedostatečná kontrola přístupu do objektů, chybějící nebo špatně rozmístěné bezpečnostní kamery (nedostatečná vizuální kontrola prostředí), nedostatečně účinný systém požární detekce atd.
  • Lidské zdroje: nedostatečná bezpečnostní oprávnění, špatně nastavený nebo absentující systém školení například při používání nebezpečných materiálů nebo technologií, nevyjasněné role a odpovědnosti.
  • Dodavatelské riziko / riziko třetích stran: obecně jsou velkým rizikem auta a kamiony přijíždějící do areálu společnosti a s tím související kontrola nakládky a vykládky. Může docházet k vyvážení výrobků mimo dodací list. Je nezbytné se dlouhodobě zaměřit na zabezpečení celého procesu tak, aby z objektu bylo vyváženo jen to, co je podloženo dokumentací nebo zapsáno v interním logistickém systému.
  • IT bezpečnost: neaktualizovaný software, špatná správa hesel, nedostatečné šifrování, nekontrolovaný přístup k citlivým informacím, nedodržování interních předpisů nebo platné legislativy. 

Vyhodnocení bezpečnostních opatření a identifikace slabých míst

Cílem bezpečnostní analýzy je hlubší porozumění fungování firmy a potenciálním rizikům. Vedle identifikace majetku, dat a personálu, které je třeba chránit, se vyhodnocují i typy rizik a stav současných bezpečnostních opatření. Hledají se nedostatky a slabá místa v nastaveném bezpečnostním systému. 

Posuzuje se i úroveň hrozeb. Příkladem u zajištění objektu je například fyzická ostraha objektu, komplexní ochrana perimetru areálu technickým zabezpečením, dále technické prostředky a systémová opatření, jako jsou elektronické zabezpečovací systémy (EZS), uzamykatelné vstupy nebo kamerové systémy (CCTV). 

Bezpečnostní opatření - ochrana objektu

Kontrola bezpečnostních opatření

Návrh opatření – projekt ochrany a ostrahy objektu

Na základě informací získaných z bezpečnostní analýzy se vytvoří návrh ochrany a ostrahy objektu. Tento dokument obsahuje konkrétní podněty ke zlepšení nových opatření. Včetně možných variant, nebo plánu bezpečnostních revizí a cvičení pro krizové situace. 

Skládá se z plánu fyzických opatření a omezení přístupů jako jsou ploty, zámky, brány atd. Dále z plánu technologické ochrany, který zahrnuje například kamery, alarmy, pohybová čidla, požární čidla, systémy kontroly přístupu apod. Součástí jsou také personální opatření, počínaje výběrem personálu, systémů školení a postupy pro ostrahový personál. V neposlední řadě se návrh zaměřuje na administrativní opatření, jako jsou řídící postupy, interní směrnice a krizové plány.

Rozpočtové a termínové plánování realizace

Součástí přípravy je i rozpočet potřebný pro implementaci a údržbu bezpečnostních opatření. Pro efektivní průběh zavedení nových opatření je nutné stanovit časový plán – určit, jak dlouho bude trvat implementace jednotlivých fází a opatření.

Implementace nových opatření a monitorování

Implementace nových opatření vedle práce s lidmi často zahrnuje i nákup a instalaci nových technologií (výběr případných dodavatelů), a úpravu stávajících bezpečnostních směrnic. Stále častěji se využívá automatizace a centralizace. Za průběh a kvalitu realizace odpovídají konkrétně jmenované osoby.

Zavedením změn proces nekončí. Velmi důležitou složkou je monitoring funkci nových opatření a pravidelné aktualizace a testování. Cílem je shromažďování zpětné vazby pro případnou korekci postupů. Všechny postupy, plány a protokoly by měly být pečlivě dokumentovány.

Co vám bezpečnostní audit přinese?

Díky bezpečnostnímu auditu získáte reálnou představu o stavu svého bezpečnostního systému. Obdržíte návrhy na řešení slabých míst a přispějete k celkovému zlepšení bezpečnosti. Část rizik bude eliminována vhodnou prevencí. Snížíte například pravděpodobnost finančních ztrát, krádeží, úniku dat a dalších negativ. 

Bezpečnostní audit může sloužit jako důkaz v případě právních sporů, inspekcí, nebo jednání s úřady a pojišťovnami. Dostáváte do rukou argument, že firma udělala pro zajištění bezpečnosti příslušná opatření , která jsou v souladu s platnou legislativou. Pokud vaši zákazníci a zaměstnanci uvidí, že otázky bezpečnosti berete vážně, zvýšíte jejich pocit důvěry.

Řešení bezpečnosti firmy může mít i příznivý ekonomický dopad. V dlouhodobém horizontu se s velkou pravděpodobností vyvarujete potencionálně nákladným incidentům.

Bezpečnostní audit lze vnímat jako důležitý krok k maximální ochraně firmy. Z pohledu vztahu bezpečnostní firmy s klientem jde o jasné vymezení rolí a pravomocí. V AZfacility máme pro tyto případy vytvořenou tzv. bezpečnostní směrnici. Jedná se o podrobný manuál, který určuje, co všechno má ostraha zajišťovat a za co nese odpovědnost.

 AZfacility správa a údržba nemovitostí

Specialista na střední a větší firemní zákazníky. Už 19 let poskytuje v segmentu B2B komplexní bezpečnostní služby od A do Z. Součástí těchto služeb je bezpečnostní audit, fyzická ostraha, pult centrální ochrany – PCO, obsluha dispečinku, pořadatelské služby, montáž elektronických systémů nebo recepční služby.

Zajistěte si ochranu a volte služby profesionála. Kontaktujte nás pro nezávaznou nabídku, nebo si přečtěte více o našich službách.

Share

Další články

15. května 2025

Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností


Přečíst celé
18. dubna 2025

Správná údržba IT kanceláře: Proč na elektroniku nestačí běžný úklid


Přečíst celé
31. března 2025

Jak ekologický úklid přispívá k udržitelné firemní strategii?


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu