• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Fyzická ostraha a jak na ni: Vyberte správný typ i firmu
26. června 2024
PCO: Chytré systémy můžete využít doma, v práci i obchodě
24. července 2024

Jaká jsou specifika úklidu velkých prostor aneb AZfacility jako odborník na čistotu

Úklid velkých prostor je specifická disciplína. S klasickým úklidem domácnosti se nedá srovnávat. Vyžaduje pečlivost, systematičnost, ale také detailní plánování, použití moderních technologií a profesionálních úklidových prostředků. Na jaké klíčové aspekty se při úklidu velkých prostor zaměřujeme?

Naše know-how a praktické zkušenosti z oblasti facility managementu zahrnují i úklid velkých prostor nebo profesionální mytí oken, ať už jde o obchodní domy, výrobní haly nebo open space kanceláře. Na rozdíl od běžné domácnosti zahrnují úklidové služby nejen v komerčních prostorách různá specifika a úskalí, s nimiž je potřeba se vypořádat.

Nejprve plánujeme a organizujeme

Prvním krokem k efektivnímu úklidu velkých prostor je důkladné plánování. Prostory určené k úklidu nejprve rozdělíme na menší sekce, což usnadňuje koordinaci a sledování postupu jednotlivých prací. Co vše takové plánování zahrnuje?

Mapování prostor: V prvním kroku probíhá vytvoření detailního plánu prostor včetně označení klíčových oblastí, jako jsou kanceláře, chodby, sociální zařízení, skladové prostory a další.

Stanovení priorit: Následně je potřeba stanovit oblasti s vyšší prioritou úklidu (např. vstupní haly, společné prostory) a frekvenci jejich údržby.

Časový rozvrh: Poté se zaměřujeme na sestavení časového harmonogramu úklidu tak, abychom minimalizovali narušení provozu dané organizace a zároveň zajistili pravidelnou a důkladnou údržbu všech prostor.

Technologie vybíráme dle potřeb klienta

Ačkoli klasické uklízečky stále nachází své uplatnění, úklid velkých prostor výrazně zefektivňují moderní technologie. Každá organizace však vyžaduje trochu jiný přístup. Následující moderní technologie nám ale pomáhají téměř pokaždé.

Automatické čisticí stroje
Prim hrají robotické vysavače a podlahové čističe, které samostatně uklidí velké plochy, šetří čas a pracovní sílu. Uklízečka pobíhající s kýblem a mopem mezi regály v hypermarketu je dnes již spíše komická představa.

Ekologické čisticí prostředky
Použití biologicky odbouratelných a ekologicky šetrných prostředků je nejen ohleduplné k životnímu prostředí, ale také snižuje zdravotní rizika pro zaměstnance a uživatele prostor. „Při úklidu využíváme nejmodernější technologie a pomůcky, které podporují udržitelnost. Mohu zmínit například mop s mikrovlákny, který při úklidu snižuje potřebné množství vody a prostředků, nebo parní čističe, které umožňují dezinfekci zcela bez chemických látek,“ uvádí za AZfacility Jaromír Duraja.

Systémy pro sledování kvality úklidu
Moderní softwarová řešení nám umožňují monitorovat a vyhodnocovat kvalitu úklidu v reálném čase. Díky tomu dokážeme dodržovat standardy a rychle reagovat na případné nedostatky. Autonomní robotické systémy navíc mohou pracovat nonstop a zároveň sbírat data, která pak využíváme k dalšímu zlepšování služeb.

Nemocnice vs. výrobní hala: Bez individuálního přístupu to nejde

Velké prostory, to nejsou jenom výrobní haly a supermarkety. Jedná se o různé typy prostředí, z nichž každý má svá specifika a výzvy.

Klasické kancelářské budovy vyžadují pravidelnou údržbu pracovních stolů, podlah a společných prostor, a to ideálně v době, kdy jsou zaměstnanci mimo pracoviště. Někdy může takový úklid zahrnovat i péči o IT zařízení, kde přistupujeme například k použití antistatických prostředků.

Ve skladech a výrobních prostorách zase musíme důrazně dbát na bezpečnost, tedy pravidelné odstraňování prachu a nečistot, které by mohly způsobit úrazy pracovníků. V tomto prostředí používáme specializované čisticí stroje na průmyslové podlahy.

Obchodní centra klasicky vyžadují vysokou frekvenci úklidu, zejména na veřejných toaletách a ve food courtech. Zajišťujeme také pravidelné odstraňování odpadků a udržování čistoty výloh a vstupních prostor.

Nejpřísnější hygienické normy pak mají zcela logicky nemocnice a zdravotnická zařízení. Při úklidu musíme zajistit sterilitu prostředí, což vyžaduje používání dezinfekčních prostředků a specifických technik úklidu. Každého pracovníka nejprve důkladně proškolíme a pravidelně prověřujeme, zda během zajišťování čistoty splňujeme všechna nařízení.

Před jakými výzvami stojíme?

V praxi se při úklidu velkých prostor objevují různé výzvy, kterým čelíme a musíme je efektivně vyřešit. Začněme třeba hned u koordinace týmu. Správné rozdělení úkolů a organizace našich pracovníků jsou pro efektivní úklid klíčové. Každý musí vědět, co, kdy a kde má vykonávat. Týmovou práci nám pomáhají zlepšit nejen pravidelná školení, ale také komunikační nástroje.

Zejména v prvních týdnech probíhá adaptace na specifické potřeby klienta. Každá organizace může mít konkrétní požadavky, které musíme zohlednit a implementovat do našeho plánování.

Při úklidu velkých prostor vcelku běžně nastávají také mimořádné situace, jako jsou havárie nebo události, které vyžadují rychlou a efektivní reakci. V tomto případě nám pomáhají zejména automatizované technologie, které odesílají hlášení a upozorní nás, že je potřeba řešit daný problém.

Jednou z největších výzev, kterým čelíme, je zajištění konzistentně vysoké kvality úklidu. Neobejdeme se proto bez pravidelné kontroly a především zpětné vazby od klienta, díky níž můžeme upravit postupy tak, aby nedocházelo k problémům a nespokojenosti.

Jak sami vidíte, úklid velkých prostor představuje komplexní proces, který vyžaduje důkladné plánování, použití moderních technologií a efektivní řešení specifických výzev. Správně organizovaný a prováděný úklid zvyšuje komfort a bezpečnost uživatelů. V rámci našeho facility managementu přizpůsobíme služby vašim individuálním potřebám a zlepšíme pozitivní vnímání vašeho prostoru ze strany zaměstnanců i zákazníků.

Share

Další články

15. října 2025

Jak zvládnout úklid objektů v režimu 24/7


Přečíst celé
15. září 2025

Bezpečnostní audit: Proč se vyplatí i menším firmám a bytovým domům


Přečíst celé
15. srpna 2025

Profesionální čištění fasád: proč, kdy a jak?


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu