• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Fyzické bezpečnostní kontroly a jak je správně provádět
4. prosince 2024
Co je to dezinfekce, dezinsekce a deratizace?
9. ledna 2025

Profesionální úklid prostor v období virových epidemií se vám vyplatí

V období virových epidemií se profesionální úklid stává jedním z nejdůležitějších kroků k ochraně zdraví zaměstnanců, zákazníků i veřejnosti. Zvýšené riziko šíření virů v uzavřených prostorách vyžaduje, aby se mimořádná pozornost věnovala hygieně a čistotě. Efektivní úklid může výrazně snížit nemocnost, takže zaměstnavatelé, kteří ho nepodcení, díky němu zabrání například nechtěným absencím na pracovišti.

Tyto oblasti si žádají zvýšenou pozornost

V období, kdy vzduchem létají bacily a bojujeme s chřipkovými a dalšími epidemiemi, je potřeba zaměřit pozornost především na úklid společných prostor. Místa, kde se denně pohybuje velké množství lidí, jako jsou kanceláře, zasedací místnosti, kuchyňky, chodby či výtahy, patří mezi nejrizikovější. Tato prostředí je třeba uklízet s vysokou frekvencí, a to nejen pro estetický dojem, ale především pro eliminaci bakterií a virů. Šance, že se nakazíte od někoho v uzavřeném výtahu nebo společné jídelně, je vyšší, než se může zdát.

Dalším horkým kandidátem na přenos infekcí jsou toalety a umývárny. Pravidelná dezinfekce umyvadel, splachovadel, toaletních mís i dávkovačů mýdla se stává v období nemocí nezbytností, která může předcházet vypuknutí epidemie na pracovišti.

Desítky, někdy i stovky rukou se za jediný den postupně střetnou na dotykových plochách, jako jsou kliky, zábradlí, vypínače, klávesnice nebo telefony. Pravidelné otírání a dezinfekce těchto povrchů je jednoduchým, ale velmi efektivním krokem prevence.

Ve většině kancelářských i obchodních prostor se dnes už ani neotevírají okna a výměna vzduchu probíhá čistě skrz ventilační systémy. Špatná údržba právě těchto systémů může být zdrojem šíření virů a bakterií. Proto je třeba je pravidelně čistit a dbát také na výměnu filtrů, a to zejména v období zvýšené nemocnosti.

Na co se během epidemie zaměří úklidová agentura?

Může to znít jako triviální rada, ale zvýšená frekvence úklidu ve všech rizikových oblastech je jednou z nejúčinnějších zbraní v prevenci nákazy. Denní profesionální úklid je naštěstí již v mnoha sférách standardem, avšak v době nemocí by se pracovníci úklidové agentury měli zaměřit na dezinfekci klik nebo stolů a podobných dotykových ploch několikrát denně.

Dalším velkým pomocníkem jsou profesionální úklidové prostředky s virucidním účinkem. „V naší úklidové agentuře používáme certifikované produkty, které splňují hygienické normy a efektivně eliminují viry. Z vlastní zkušenosti víme, že otírání povrchů dezinfekčními roztoky je naprostý základ, pokud chceme udržet čistotu,“ uvádí za AZfacility XX. Avšak pro hlubší čištění se hodí dezinfekční postřiky, ozonové čištění nebo moderní robotické mytí, které spolehlivě likviduje patogeny i na těžko dostupných místech.

Při úklidu se nesmí zapomenout ani na zdraví personálu, který úklid provádí. Zaměstnanci by měli používat ochranné rukavice, roušky nebo respirátory, případně další pomůcky podle konkrétních podmínek.

Jak úklidem podpořit prevenci nákazy ve škole či nemocnici?

V kancelářích je důležité zaměřit se na každodenní dezinfekci pracovních ploch, sdílených zařízení, jako jsou tiskárny nebo kávovary, a pravidelnou výměnu filtrů v klimatizaci.

Obchodní centra jsou místy s vysokou koncentrací lidí, tudíž i různých bakterií a virů. Zvýšená pozornost proto při profesionálním úklidu směřuje k dezinfekci a robotickému mytí eskalátorů, klik u vstupních dveří, pokladních pultů nebo nákupních vozíků a košíků.

A co školská zařízení? „V takových prostředích, kde se hojně pohybují děti, je důležité používat šetrné dezinfekční prostředky. Důraz klademe na čištění hraček, lavic a hygienických zařízení,“ říká XX.

Do profesionálního úklidu lze zapojit i moderní technologie

Například takové UV záření dokáže dezinfikovat povrchy i vzduch bez použití chemikálií. Ideálně se tak hodí pro úklid takových prostor, které vyžadují rychlé a účinné čištění s co možná největším ekologickým ohledem.

Robotické mytí zase přijde ke slovu u úklidu velkých prostor, jako jsou haly nebo sklady. Během epidemií celkem běžně ubývají pracovníci a úklidové agentury nejsou výjimkou. Ovšem robotické mytí umožňuje pravidelné a precizní úklidy bez závislosti na lidské pracovní síle.

Prevenci nákazy je možné podpořit také antivirovými nátěry. Speciální povrchy s antivirovým účinkem prodlužují ochranu před viry. Tím se dá snížit nutnost časté dezinfekce.

Proč spolupracovat s profesionální úklidovou agenturou?

Využití služeb úklidové agentury a jejího profesionálního úklidu, jaký nabízí AZfacility, přináší řadu výhod. Zajistíme vám nejen pravidelný úklid, ale zároveň využíváme moderní technologie a postupy, díky kterým vám můžeme nastavit plán úklidu na míru přesně podle vašich konkrétních potřeb a rizik.

Úklid v období epidemií není jen otázkou estetiky, ale především prevence. Čisté a bezpečné prostředí chrání zdraví lidí a zvyšuje jejich důvěru vůči vám jako zaměstnavateli nebo provozovateli konkrétní instituce. Investice do kvalitního úklidu se vám proto vždy vyplatí – krátkodobě sníží riziko přenosu nemocí a dlouhodobě zajistí větší bezpečí.

 

Share

Další články

10. června 2025

Úklid a bezpečnost pod jednou střechou: Proč se vyplatí spojit úklidové a facility služby


Přečíst celé
30. května 2025

Jak na ochranu citlivých informací ve facility managementu


Přečíst celé
15. května 2025

Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu