• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Odhalte slepé místo ve firmě pomocí bezpečnostního auditu
27. srpna 2024
Fyzická ostraha & kamerový systém: Neprůstřelné bezpečnostní řešení
27. září 2024

Hygiena, bezpečnost a ekologie: Klíčové body hygienického plánu

Klíčem k udržení čisté provozovny je efektivní hygienický plán. Pod plánem si představte komplexní dokument, který jasně definuje všechna nezbytná pravidla a postupy pro zajištění čistoty. Může mít textovou nebo grafickou formu, podle toho, co vám lépe vyhovuje. Cílem hygienického plánu je sjednotit očekávání mezi vámi a vaším úklidovým týmem či firmou. 

Vše začíná na papíře

Pokud si chcete sestavit vlastní hygienický plán, začnete komplexní analýzou vaší provozovny nebo kanceláře. Jak vypadají vaše každodenní procesy, jaké technologie a vybavení využíváte, jaké povrchy potřebujete uklidit, jak často chcete úklid provádět a podobně. Nezapomeňte si také ověřit, zda váš obor nepodléhá speciálním hygienickým požadavkům. Například pokud provozujete restauraci, musíte splňovat daleko přísnější podmínky. Proto doporučujeme vyhnout se šablonám plánu, které můžete stáhnout na internetu. Nebudou odrážet skutečné potřeby vaší firmy.

Jakmile máte hotovou analýzu, můžete se pustit do plánu. Nemusí to být nic složitého. V první řadě si musíte určit, co budete čistit, jak a také čím. Chybět by neměla ani frekvence. Definujte si také provoz (na první stránce by neměly chybět identifikační údaje firmy). Čím podrobnější plán, tím spíše předejdete chybám nebo nedostatečnému úklidu. Proto pokud víte, že vaše provozovna má silný typ znečištění konkrétním materiálem při výrobě a že se skvěle čistí konkrétním čističem, nezapomeňte to v plánu zmínit. Nejste expertem na úklid a tohle jde mimo vás? Vsaďte na profesionály. V AZ Facility pro vás vytvoříme plán na míru a zajistíme úklid podle předpisů.

Bez pravidel bezpečnosti to nepůjde

Při sestavování hygienického plánu je také vhodné zohlednit bezpečnostní předpisy, které je třeba dodržovat během úklidu. Během úklidu se pracovník setkává s řadou náročných činností, jako je přenášení těžkých předmětů, ohýbání a vyhýbání se překážkám. Kromě toho přijde do styku s těžkými břemeny, chemikáliemi a úklidovými prostředky. Při mytí oken se pracovník dostane do výšek, což představuje zvýšené riziko. Abyste předešli nehodám a zraněním, nepodceňte vzdělávání personálu. Upozorněte ho na potenciální nebezpečí plynoucí z výkonu práce a definujte, jakému riziku je nutné se vyvarovat. Trvejte na využívání ochranných prostředků, jako jsou rukavice nebo roušky. Ověřte si, že pracovník dodržuje bezpečnostní pokyny stanovené na úklidových prostředcích. Dobré je také zaměřit se na ergonomii samotného výkonu a na to, zda můžete pracovníkům ulehčit jejich výkon například vhodným mopem nebo vysavačem. 

Školení bezpečnosti práce je povinné a musí ho absolvovat každý zaměstnanec při nástupu do práce. Toto školení je vhodné pravidelně opakovat. Povinností zaměstnavatele je tyto znalosti kontrolovat a dohlédnout na jejich dodržování. Pokud si najímáte externí firmu, nezapomeňte se ujistit, že jejich zaměstnanci tato pravidla dodržují.

Záleží nám na udržitelnosti

Kromě dodržování hygienického plánu a bezpečnosti práce máme také závazek vůči naší společnosti. Věříme, že i vám záleží na budoucnosti naší planety a na zdraví vašich kolegů. Proto doporučujeme do úklidu zařadit ekologické čisticí přípravky, které za prvé sníží riziko práce s chemickými prostředky a za druhé budou šetrné k přírodě. V AZ Facility nám na budoucnosti záleží, a proto si přípravky pečlivě vybíráme. Se stejnou pečlivostí volíme i naše pracovníky, a proto vám můžeme zaručit služby té nejvyšší kvality.

 

Share

Další články

10. června 2025

Úklid a bezpečnost pod jednou střechou: Proč se vyplatí spojit úklidové a facility služby


Přečíst celé
30. května 2025

Jak na ochranu citlivých informací ve facility managementu


Přečíst celé
15. května 2025

Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu