Možná vám běžný chaos a nepořádek nevadí a dokážete ho úspěšně přehlížet. Jenže úklid kanceláře je mnohem více než jen estetická záležitost. Efektivní a dobře organizovaný úklid snižuje riziko úrazů, minimalizuje šíření nemocí a vytváří příznivé pracovní prostředí. Podívejme se na základní, často opomíjené zásady efektivního úklidu pracovních prostor.
Promyšlený plán úklidu dokáže zajistit, že nezůstane opomenuta žádná činnost, žádný prostor ani žádná povinnost. Rozdělí úkoly na denní, týdenní, měsíční, kvartální a roční rutiny. Například pravidelné vysávání koberců, vytírání podlah, utírání prachu a čištění oken.
Organizace vlastního pracovního prostoru je základním, ale často opomíjeným krokem k udržení čistoty. Odstraňte nepotřebné předměty, využijte úložné boxy nebo zásobníky na organizaci papírů a snažte se udržovat čisté a prázdné povrchy.
Podlahy jsou často vystaveny největšímu náporu a následnému opotřebení. Vysávejte koberce pravidelně a skvrny odstraňujte co nejdříve. Dřevěné nebo laminátové podlahy ošetřujte vhodnými čisticími prostředky a vytírejte je vlhkým hadrem či mopem.
Společné prostory, jako jsou kuchyňky a koupelny, vyžadují pravidelný a precizní úklid včetně dezinfekce, která by pro správnou účinnost měla působit minimálně 60 sekund. Ujistěte se, že toalety, umyvadla a zrcadla jsou hygienicky čisté. Ručníky vyměňujte často a pravidelně, zajistěte dostatek toaletního papíru a mýdla.
Kancelářský nábytek, včetně židlí, stolů a skříní, bývá často opomíjen, ale měl by být, vzhledem k četnosti jeho užívání, pravidelně čištěn a dezinfikován. Použijte vhodné čisticí prostředky, které nezpůsobí poškození povrchu. Pravidelně otírejte povrchy vlhkým hadříkem, odstraňte prach a skvrny. Doporučujeme používat ekologické čisticí prostředky nezatěžující životní prostředí.
Efektivní úklid zahrnuje také správné skladování a třídění dokumentů a dalších materiálů. Vytvořte si systém pro správu papírů a používejte štítky nebo popisky pro snadnější identifikaci. Pravidelně procházejte a odstraňujte nepotřebné dokumenty a předměty, které jsou pouhými lapači prachu.
Dobrá ventilace je klíčová pro kvalitu vzduchu v kanceláři. Pravidelně v místnosti větrejte a udržujte čisté vzduchové filtry v klimatizaci nebo ve větracím systému. Přidáním rostlin do kanceláře přispějete vedle estetické funkce k čistějšímu vzduchu.
V případě, že firma nemůže kapacitně řešit všechny úklidové povinnosti, může zvážit outsourcing úklidových služeb. Outsourcování úklidu má několik výhod. Pracovníci úklidové společnosti mají potřebné znalosti a zkušenosti. Jsou vybaveni vhodnými technologiemi a využívají profesionální čisticí prostředky.
Outsourcovaná úklidová služba může zajistit úsporu nákladů a současně i časovou flexibilitu. Namísto investování do nákupu čisticích prostředků, vybavení a zaměstnávání vlastního úklidového týmu platíte pouze za služby, které skutečně využíváte.
Jaká úklidová agentura pro vás bude ta pravá, se dočtete v našem článku: Jak se správně vybírá úklidová služba pro firmy a instituce.
—–
AZfacility je úklidová společnost specializovaná na střední a větší firemní zákazníky. Už 19 let poskytuje v segmentu B2B jednorázový nebo pravidelný úklid, údržbu podlahových ploch, strojové čištění koberců, ale také mytí fasád a oken nebo čištění strojů a zařízení. K úklidu využívá nejmodernější strojové vybavení a průmyslové čisticí prostředky vhodné pro kanceláře i výrobní haly.
Zatočte s nepořádkem a vyberte si služby profesionála. Kontaktujte nás pro nezávaznou nabídku, nebo si přečtěte více o našich službách.