• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Rozlučte se s prachem a viry, aneb nejúčinnější úklid pro firmy
21. června 2023
5 důvodů, proč outsourcovat úklid firem
20. července 2023

Jak efektivně provádět běžný úklid kanceláří 

Možná vám běžný chaos a nepořádek nevadí a dokážete ho úspěšně přehlížet. Jenže úklid kanceláře je mnohem více než jen estetická záležitost. Efektivní a dobře organizovaný úklid snižuje riziko úrazů, minimalizuje šíření nemocí a vytváří příznivé pracovní prostředí. Podívejme se na základní, často opomíjené zásady efektivního úklidu pracovních prostor.

Základem je dobrý úklidový plán

Promyšlený plán úklidu dokáže zajistit, že nezůstane opomenuta žádná činnost, žádný prostor ani žádná povinnost. Rozdělí úkoly na denní, týdenní, měsíční, kvartální a roční rutiny. Například pravidelné vysávání koberců, vytírání podlah, utírání prachu a čištění oken.

Ilustrační foto - mytí oken

Udržujte pořádek na pracovním stole

Organizace vlastního pracovního prostoru je základním, ale často opomíjeným krokem k udržení čistoty. Odstraňte nepotřebné předměty, využijte úložné boxy nebo zásobníky na organizaci papírů a snažte se udržovat čisté a prázdné povrchy.

Správné čištění podlah

Podlahy jsou často vystaveny největšímu náporu a následnému opotřebení. Vysávejte koberce pravidelně a skvrny odstraňujte co nejdříve. Dřevěné nebo laminátové podlahy ošetřujte vhodnými čisticími prostředky a vytírejte je vlhkým hadrem či mopem.

Dezinfekce společných prostor

Společné prostory, jako jsou kuchyňky a koupelny, vyžadují pravidelný a precizní úklid včetně dezinfekce, která by pro správnou účinnost měla působit minimálně 60 sekund. Ujistěte se, že toalety, umyvadla a zrcadla jsou hygienicky čisté. Ručníky vyměňujte často a pravidelně, zajistěte dostatek toaletního papíru a mýdla.

Ilustrační foto - úklid kuchyňky

Nezapomínejte na kancelářské vybavení

Kancelářský nábytek, včetně židlí, stolů a skříní, bývá často opomíjen, ale měl by být, vzhledem k četnosti jeho užívání, pravidelně čištěn a dezinfikován. Použijte vhodné čisticí prostředky, které nezpůsobí poškození povrchu. Pravidelně otírejte povrchy vlhkým hadříkem, odstraňte prach a skvrny. Doporučujeme používat ekologické čisticí prostředky nezatěžující životní prostředí.

Správné skladování a třídění

Efektivní úklid zahrnuje také správné skladování a třídění dokumentů a dalších materiálů. Vytvořte si systém pro správu papírů a používejte štítky nebo popisky pro snadnější identifikaci. Pravidelně procházejte a odstraňujte nepotřebné dokumenty a předměty, které jsou pouhými lapači prachu.

Kvalita vzduchu v místnosti

Dobrá ventilace je klíčová pro kvalitu vzduchu v kanceláři. Pravidelně v místnosti větrejte a udržujte čisté vzduchové filtry v klimatizaci nebo ve větracím systému. Přidáním rostlin do kanceláře přispějete vedle estetické funkce k čistějšímu vzduchu.

Využijte profesionální úklidové služby

V případě, že firma nemůže kapacitně řešit všechny úklidové povinnosti, může zvážit outsourcing úklidových služeb. Outsourcování úklidu má několik výhod. Pracovníci úklidové společnosti mají potřebné znalosti a zkušenosti. Jsou vybaveni vhodnými technologiemi a využívají profesionální čisticí prostředky. 

Outsourcovaná úklidová služba může zajistit úsporu nákladů a současně i časovou flexibilitu. Namísto investování do nákupu čisticích prostředků, vybavení a zaměstnávání vlastního úklidového týmu platíte pouze za služby, které skutečně využíváte. 

Jaká úklidová agentura pro vás bude ta pravá, se dočtete v našem článku: Jak se správně vybírá úklidová služba pro firmy a instituce.

—–

AZfacility je úklidová společnost specializovaná na střední a větší firemní zákazníky. Už 19 let poskytuje v segmentu B2B jednorázový nebo pravidelný úklid, údržbu podlahových ploch, strojové čištění koberců, ale také mytí fasád a oken nebo čištění strojů a zařízení. K úklidu využívá nejmodernější strojové vybavení a průmyslové čisticí prostředky vhodné pro kanceláře i výrobní haly.

Zatočte s nepořádkem a vyberte si služby profesionála. Kontaktujte nás pro nezávaznou nabídku, nebo si přečtěte více o našich službách.

Share

Další články

15. září 2025

Bezpečnostní audit: Proč se vyplatí i menším firmám a bytovým domům


Přečíst celé
15. srpna 2025

Profesionální čištění fasád: proč, kdy a jak?


Přečíst celé
15. července 2025

Moderní technologie v ostraze objektů: Jak se mění práce vrátných?


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu