• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Lukáš Vlček: Zajistíme vám bezpečnostní služby na míru
19. prosince 2023
Generální úklid: Čistý start do nového roku
24. ledna 2024

Jaké ISO normy hledat u certifikovaných úklidových firem

Nutnost komplexního řešení – přesně tento přístup se v procesu řízení firmy ukazuje jako nezbytný, a to i v otázce zajištění úklidu. Vzrůstající poptávce po správně zprocesovaném úklidu odpovídají certifikované úklidové společnosti. Ty jsou zárukou nejen kvality, ale také bezpečnosti a udržitelnosti. Vydaný certifikát jednotlivých ISO norem je platný tři roky. Po této době je nezbytná recertifikace skrze recertifikační audit. V mezidobí je povinné absolvovat každý rok audit interní.

Interní audit

Jedná se o kontrolní činnost, která prověřuje dodržování stanovených postupů v organizaci. Audit je prováděn nezávislými odborníky, kteří vedle samotné kontroly také zjišťují možnosti dalšího zdokonalování.

Dozorový audit tedy má být efektivní nejen pro udržení kvality, nýbrž i pro optimalizaci procesů.

Auditor se zaměřuje na hodnocení dodržování legislativních norem s ohledem na konkrétní podmínky dané společnosti. Tím přináší společnosti přehledný metodický plán pro řízení organizace a dosahování cílů.

Ilustrační obrázek - interní audit

Ilustrační obrázek – interní audit

Recertifikace

Záměrem recertifikačního auditu je vyhodnocení, zda mezi probíhajícími firemními procesy a legislativními normami panuje shoda. Auditor se zaměřuje také na výsledky plnění cílů a navrhuje případné změny vedoucí k jejich efektivnějšímu dosahování. 

Pakliže je při auditu zjištěn rozkol se stanovenými normami a tyto nevyhovující skutečnosti nejsou do doby vypršení certifikátu odstraněny, není nový certifikát vydán.

Co je ISO certifikace?

Zkratka ISO (International Organization for Standardization) označuje mezinárodní organizaci pro stanovování norem. Cílem je zavést zásady řízení společnosti za účelem dodržování kvality produkce a služeb. 

Tyto normy jsou globálně považovány za ověřené a funkční. Jejich implementace je doporučována nejen z důvodu udržení kvality služeb na trhu, ale také pro benefity, které přináší  samotným certifikovaným organizacím. Jednou z hlavních výhod je například optimalizace nákladů provozu a dosahování dlouhodobých cílů.

ISO 9001 – management kvality: stěžejní norma, která se zabývá řízením jakosti. Stanovuje soubor principů pro vedení společnosti, zejména pak v z pohledu shody s legislativou, analýzy rizik a zvyšování klientské spokojenosti.

ISO 14001 – environmentální management: zajišťuje udržitelnost procesů cílících na ochranu životního prostředí. Apel se klade na osvětu důležitosti šetrného jednání. Mezi stěžejní problematiku patří recyklace, nakládání s odpady, zamezení znečišťování životního prostředí a snížení energetické zátěže.

ISO 45001 – management bezpečnosti a ochrany zdraví při práci: norma zaměřená na snižování rizik a podporu bezpečnosti. Řeší postupy krátkodobé (předcházení rizik a úrazů) i dlouhodobé (eliminace škodlivých látek pro udržení zdravého pracovního prostředí).

__

AZfacility je certifikovaná úklidová společnost specializovaná na střední a větší firemní zákazníky. Již 19 let poskytuje v segmentu B2B jednorázový nebo pravidelný úklid, údržbu podlahových ploch, strojové čištění koberců, ale také mytí fasád a oken nebo čištění strojů a zařízení. K úklidu využívá nejmodernější strojové vybavení a průmyslové čisticí prostředky vhodné pro kanceláře i výrobní haly.

Zatočte s nepořádkem a vyberte si služby profesionála. Kontaktujte nás pro nezávaznou nabídku, nebo si přečtěte více o našich službách.

Share

Další články

15. října 2025

Jak zvládnout úklid objektů v režimu 24/7


Přečíst celé
15. září 2025

Bezpečnostní audit: Proč se vyplatí i menším firmám a bytovým domům


Přečíst celé
15. srpna 2025

Profesionální čištění fasád: proč, kdy a jak?


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu