• Bezplatná linka
  • 800 102 200
logo_neglogo_neglogo_neglogo_neg
  • Helpdesk
  • 800 102 200
  • Služby
    • Úklidové služby
    • Bezpečnostní služby
    • Technická správa budov
    • Podpůrné služby
  • O nás
  • Reference
  • Kariéra
    • Volná místa
  • Blog
  • Kontakt
  • Intranet
✕
Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností
15. května 2025
Úklid a bezpečnost pod jednou střechou: Proč se vyplatí spojit úklidové a facility služby
10. června 2025

Jak na ochranu citlivých informací ve facility managementu

Když se řekne facility management, většině lidí se vybaví údržbář s nářadím. Člověk v montérkách, který přijde, když něco nefunguje. Ale realita je mnohem širší – a taky citlivější. Facility management dnes zahrnuje celý komplex činností. Od technické správy budov přes úklidové a bezpečnostní služby až po zajištění správného chodu technologií, energií nebo třeba recepce. A to všechno se odehrává v kulisách, kde se pohybují spousty citlivých informací.

Málokdo si uvědomuje, že právě lidé zajišťující běžný provoz firmy často přicházejí do styku s údaji klíčovými pro bezpečnost, plynulý chod i důvěryhodnost celé společnosti. V jejich rukou se může nacházet třeba kód ke vstupním dveřím, plán pravidelné údržby, záznam z bezpečnostní kamery nebo údaje o tom, kdo zrovna sedí v kanceláři ve druhém patře.

Taková data mohou na první pohled působit nevinně. Ale ve špatných rukou? To už může být problém. Představte si, že se k informacím o servisních odstávkách nebo pohybu zaměstnanců dostane někdo, kdo s nimi nemá mít co do činění. V lepším případě to skončí jen nepříjemností, v horším finanční ztrátou nebo narušením bezpečnosti.

Jaká data jsou ve facility managementu citlivá?

Nejde jen o zamčené skříně nebo šifrované servery, citlivé informace se objevují prakticky na každém kroku. Mezi nejcitlivější informace, se kterými se ve facility managementu pracuje, patří především přístupové a bezpečnostní systémy, tedy kódy, čipy nebo evidence vstupů do budov. Takové informace jsou doslova klíčem ke vchodu, který by měl zůstat zavřený. Pak jsou tu plány údržby a rozvrhy servisních zásahů. Ty sice nesvítí červeně jako tajné dokumenty, ale pro někoho, kdo se chce dostat do prázdné budovy, mohou být doslova pozvánkou.

K tomu přidejme ještě interní dokumentaci – manuály, směrnice, krizové plány. Ty často obsahují informace o slabých místech, reakcích v krizových situacích nebo provozních schématech. A konečně nesmíme zapomenout na osobní údaje zaměstnanců a návštěvníků. Těmi jsou docházkové systémy, kamerové záznamy nebo třeba jmenné seznamy. Na ty si posvítí nejen útočníci, ale i legislativa v podobě přísných pravidel GDPR.

Hlavní rizika spojená s únikem informací

Když dojde k úniku, nejde jen o nepříjemnost. Někdy může jít i o bezpečnostní incident s vážnými důsledky. Pokud se například přístupový kód dostane mimo firmu, hrozí nejen ztráta majetku, ale i ohrožení lidí v objektu. S rostoucí digitalizací přichází i nová hrozba – kyberútoky. Správa budov není zdaleka imunní vůči všem hackerům. Stačí slabé heslo nebo zastaralý server a útočník získá přístup do systému, který by měl být nedobytný.

Nezapomínejme ani na starou známou lidskou chybu. Stačí špatně odeslaný e-mail, nezabezpečený USB disk nebo třeba pracovní notebook zapomenutý v kavárně. A někdy bohužel nejde o náhodu – informace mohou úmyslně uniknout i zevnitř firmy, ať už z pomsty, frustrace, nebo za úplatu.

Klíčová opatření k ochraně důvěrných informací

Jak se těmto rizikům bránit? Především je nutné nastavit funkční systém ochrany. Technicky to znamená šifrování dat, nastavení přístupových práv podle konkrétních rolí, pravidelné zálohy, ale i sledování podezřelých aktivit v systému. Stejně důležité jsou ale organizační opatření – pravidelně školte své zaměstnance, jak mají s informacemi zacházet. Každá firma by měla mít také jasné směrnice pro práci s důvěrnými daty. Bez kontrolních mechanismů a zpětné vazby se efektivní ochrana jednoduše neobejde.

A nesmíme zapomínat ani na fyzické zabezpečení. Citlivé prostory zpřístupněte jen oprávněným osobám, serverovny uzamkněte a kamerové systémy nechte správně nastavit odborníky. I ten nejlepší software je zbytečný, když se k serveru může dostat kdokoli s klíčem z recepce.

Facility management už dávno není jen o žárovkách a výměně filtru v klimatizaci. Dnes je to komplexní obor, který má na bedrech i velkou zodpovědnost za bezpečnost dat. Ať už jde o bezpečnostní systémy, osobní údaje nebo technické plány, je potřeba s nimi zacházet opatrně a s respektem. Protože v dnešní době už nejde jen o budovy, ale i o informace, které je chrání. A ty si zaslouží tu nejlepší možnou péči. My vám ji rádi nabídneme, stačí nás kontaktovat.

Share

Další články

10. června 2025

Úklid a bezpečnost pod jednou střechou: Proč se vyplatí spojit úklidové a facility služby


Přečíst celé
15. května 2025

Profesionální úklid reprezentativních prostor, recepcí a zasedacích místností


Přečíst celé
18. dubna 2025

Správná údržba IT kanceláře: Proč na elektroniku nestačí běžný úklid


Přečíst celé

Potřebujete poradit?

Telefon
+420 482 777 337

Mobil
+420 734 756 551

E-mail
info@azfacility.cz

AZfacility s.r.o.
Hodkovická 694
463 12 Liberec XXIII - Doubí
IČO: 03759253
DIČ: CZ03759253

INFORMACE

  • O nás
  • Reference
  • Volná místa
  • Kontakty

SLUŽBY

  • Úklidové služby
  • Bezpečnostní služby
  • Správa budov
  • Podpůrné služby

Vstup do intranetu

Bezplatná linka

800 102 200

© 2025 AZfacility s.r.o.
    • Bezplatná linka
    • 800 102 200
    Spravovat Souhlas s cookies
    Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Správa služeb Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Zobrazit předvolby
    {title} {title} {title}
    Recepční služby, back-office služby

    Recepční služby, back-office služby

    Naše společnost vám zajistí komplexní recepční služby.
    • Evidence příchodů a odchodů návštěv
    • Obsluha telefonní ústředny
    • Ohlašování návštěv
    • Drobné administrativní práce
    • Práce na PC
    • Řízení klíčového režimu a vstupních karet
    • Evidence a výdej ke služebním vozidlům
    • Poštovní služby
    • Dle požadavků znalost světového jazyka a další…
    Samozřejmostí je vstřícný projev pracovníků, profesionální vystupování, dresscode.

    Mám zájem o tuto službu